torsdag 11 februari 2016

Pastorns pojkar, fantastiskt!

Besöket i går kväll hos pastorns pojkar vid Hov nära Torekov var magiskt.

Det var nog det bästa stället jag blivit inbjuden att föreläsa på.

För länge sedan bildade en pastor detta sällskap men idag har det ingen religiös koppling.

Samtliga 60-70 personer som kom är/var företagsägare, advokater, professorer, läkare mm. Folk som är väldigt väl utbildade, väldigt artiga, trevliga och ordentliga. Även om kvinnor inte får vara medlemmar enligt stadgar så får de bjudas in av sina män. Hälften var därför kvinnor.



Mingel med vin mm före min föreläsning som varade i en timme. Sedan kaffe mm och efter det var det dags att svara på frågor, fantastiskt bra frågor.

Jag fick många tack samt pengar och en fin bok om Bjärehalvön.

Dessutom många bra tips om företagande, en möjlig återförsäljare för våra produkter samt tips om var vi kan söka pengar till vår forskning och även nya kunder.

Det var jag värd tycker jag, efter sammanlagt 6 timmar av min annars fria tid med familjen.

Är man välutbildad Nordväst skåning i pensionsåldern och har pengar så flyttar man till Bjärehalvön och går med i detta fantastiska sällskap med träffar utan tomma stolar.

Jag sätter kanske upp mig i kö och om jag väl blir medlem en vacker dag så kan man ju välja när man vill bjuda med doktorinnan (frugan), eller ej hehe.

Det var till och med en gårdsägare som undrade om min framlidne biodlande morfar Tage Kimblad (varefter vi döpt en av våra mjölksyrabakterier) också hade varit byggnadsmästare vilket stämmer. 

Tage var riktigt trevlig sa han och han gjorde många jobb hos oss, kul att höra!

Over and out!

Tobias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar