måndag 4 februari 2013

Cirkeln sluts och nya cirklar öppnas

Morfar!

Det snöar ute idag, stora fina flingor!

Jag sålde din honung som liten. Det känns väldigt länge sedan. Det är lika märkligt att jag nu står här och sätter på etiketter på dina honungsburkar.



Idag är det etiketter med klister på istället för då när man fick blöta ner baksidan först som gamle sortens frimärken. Idag kommer jag inte heller att cykla runt med en låda honung på pakethållaren och knacka dörr. Nej, idag är det cyber space som gäller, sociala medier epost, facebook, twitter och youtube (nästan obegripligt för mig också!) men posten finns kvar för att skicka beställningarna. Det är sista gången jag säljer din honung och jag har svårt att hålla tillbaka tårarna, väldigt svårt, det går inte!

Samtidigt ringer en entusiastisk Lisa Larsen som har inventerat honungsförrådet inför uppladdning på hög höjd inför VM i längskidåkning. Det fattas High13 och H13 och jag svarar att jag såklart skickar idag. Man blir glad och stolt.

Det finns så mycket positivt morfar men jag saknar dig, du betydde lite mer än jag förstod.

/T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar