torsdag 10 maj 2012

Morfar med ambulans till sjukhus igen!

Fick reda på av min mor igår att morfar haft svårt att andas och därför åkt ambulans till Helsingborgs lasarett. Trodde det var samma som sist men det visade sig vara en mindre hjärtinfarkt. Jag ringde morfar själv ikväll för att höra vad som hänt. Han sa: "Tydligen var det en hjärtinfarkt, inte lätt att själv hålla reda på alla fakta om vad som inträffat". Han verkade inte alls bekymrad utan mådde faktiskt bra nu efter en dålig natt med väldigt ont i benet. Depression låg långt borta, han ville snacka om allt möjligt. Jag ligger här i en säng nu och bara pratar med dig sa han och kände att var det enda han brydde sig om just nu, härligt. Men jag fick veta av min mor idag att hans bror dog för en månad sen, ungefär när han sist var inne för andningsbesvär. Det hade tagit honom hårt men vem hade mått bra av nåt sånt. Nu har både mormors och morfars samtliga syskon dött trots att de båda två faktiskt är äldst i respektives syskonskaror. Bra gener, miljö och föda, nåt är det.


Morfar var endast lite smått orolig för om bina hemma hade tillräckligt med plats för all honung de gör nu från raps och maskros.


/T


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar