onsdag 2 maj 2012

Bina får nu sin belöning och chefen för vår H13 design kräktes redan innan Valborg

Likt kalvar som släpps ut för grönbete är nog en bra sammanfattning för hur bina har det nu. För de bisamhällen som har överlevt vinterns "totalt jävla mörker" och möjligtvis svält kommer nu belöningen. Det förvånansvärt fina vädret har gjort att allt grönt exploderar i Skåne nu. Rapsfälten står i full blom och även maskrosorna och fruktträden. Bina måste vara förvirrade men lyckliga. Det dräller in bin med både nektar och pollen nu och varenda dag jag kommer hem från jobbet avslutar jag med att stå sidan om mina nordiska bin och titta. När de landar i hög hastighet med deras blomlast så smattrar det till i bikupan från vartenda bi och då de är många så är det som att någon skjuter med en kulspruta laddad med bin. Återkommer med bilder.

Hurra, jag vågar tro nu att samtliga av mina 8 samhällen med nordiska vikingabin har överlevt för det flygs från alla.

Som sagt vädret är ju fantastiskt och i måndags när jag masade mig själv till labbet i Lund via tåg från Helsingborg fick jag se det "Skånska lemmeltåget" på nära håll. 25.000 studenter från alla möjliga håll vallfärdade till stadsparken i Lund redan 07.30 med campingstolar och vagnar med sprit. Tradition á la Valborgsfirande helt enkelt. Hade så gärna velat gå i parken hela dan med en cider i handen och delat ut Hang13 för att rädda några själar från morgondagens kopparslagare men det får bli nästa år, labbet prioriterades tyvärr. På vägen hem från labbet på kvällen var det likadant men nu var alla fulla och rödbrända av solen och vallfärdade till diverse fester i varenda håla utanför Lund.

Fick dock en rapport från "vår" designerchef på Curt design om kräkningar redan innan Valborg men det handlade inte om fylla. Niclas hade boostat med vår sprotdryck HIGH13 och sen tränat muskler på gymet i 1.5 h tills han spydde. Sportdrycken hade gett honom high five och no limits. Vi kan rekommendera en HIGH13 efter träningen som återhämtning också. Produkter är på väg till dina elitidrottande vänner vänner och dig själv Niclas.

Är du själv elitidrottare eller känner en sådan som vill testa vår HIGH13 så hör av dig eller få någon sådan att höra av sig så fixar vi prover om ni kan visa på att ni är just elitidrottare. Fram till måndag förmiddag har ni på er att kontakta oss om detta via kontaktsidan på http://www.doktorhonung.se/. Tyvärr måste vi begränsa oss till elitidrottare pga ekonomin.

Snart, mycket snart kommer vi att hämnas amerikanska staten, närmare bestämt amerikanska jordbruksverket. Ni får ta del av mitt sista brev till en gråhårig järnlady som är chef där borta och ansvarig för allt skit vi har varit med om. Hon heter Gloria DeGrandi-Hoffman och sade till oss "straight to our face" vid vårt sista besök i deras forskningslab i Arizona "I am the federal government". Good luck säger jag! Eftersom hon vaknar när vi håller på att avsluta vår arbetsdag så kommer ni att få ta del av mitt mail före henne.

/T

1 kommentar:

  1. Hej Tobias!

    Vad härligt det är att få följa er framfart. Mormor är mycket intresserad hon också. Hon har haft bisamhällen sedan så länge jag kommer ihåg (i Trelleborg). Och själv är jag från Lerberget :)

    Jenny

    SvaraRadera