måndag 20 december 2010

H13 kurerar Quratorers novischer i Lund?

När jag var liten blev jag retad för min bleka kropp och fram till idag är faktiskt dessa faktiskt inte ändå så sorliga delar av mitt liv den enda kopplingen till Blekinge jag har haft tills idag. Själva kärnan i det retliga var nämligen ” kommer du från Blekinge eller?, du är ju så vit” he he he.
Hur som helst, idag på Blekingska nationen i Lund fick jag ett gött mottagande. Jag fann den lilla nationen ganska omgående och hoppade av min svarta diselhäst i svart läderjacka och svarta byxor och närmare än så kommer jag aldrig en Salanderfilm.  Quratorn på Blekingska Sandra Johanne Selander (vilket fantastiskt namn) stegar ut från själva entrén och det är inte ett hej jag möts av, nej hon utbrister glatt i högre röst än samtalston ”honungen!”.
Kul! De flesta undrar på vägen in om det verkligen fungerar. Ja, alltså vi sponsrar alla nationer som vill i Lund med H13 när de ska ha sittning. Tanken är att varje ”sittare” ska slippa baksmälla dan efter och Blekingska är först att ta emot oss även om andra väntar.
http://qurator.blogg.se/   För H13 missionären in action!
Måste säga att även om jag vet att en påse H13 innan man lägger sig släpar kopparslagaren långt långt bort från dig dan efter så är jag alltid nervös för vad responsen ska bli. Frågorna haglar fortsatt över mig från olika håll inne på nationen ”funkar det verkligen?”.
Ska jag va helt ärlig så är baksmällans vara eller inte inte det som jag är fokuserad på nu. H13 har ett ädlare uppdrag hur det nu är möjligt!? Jodå, på måndag bär det iväg för en veckas gästforskning i Stockholm och det som ska testas där är i nivå med Nobelpris om det går vägen. Vänta nu, sa jag det ordet. Men vad hände med Jantelagen och alla seniora forskare som först måste godkänna det man gör efter 30 år? Vi bryr oss inte, vi vet vad vi har hittat och mjölksyrabakterierna i världens äldsta folkmedicin är magiska.
Jag bryr mig däremot om att få höra ifrån de 50 psykologistuderande som testar H13 i natt, är ni vakna, mår ni bra? För det är nog dan efter när ni läser detta. Psykologistuderande alltså, ja där försvann placeboeffekten direkt.
/Tobias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar