måndag 20 december 2010

Dålig reklam

Nu var det dags för 3:e och sista kvällen på Pepés Bodega på en fredag.
Det var en riktigt bra kväll för alla på stället var riktigt danssugna och DJ:n och hans sidekick som spelade saxofon var outstanding. Mycket trångt men mycket bra. Pepés är ett riktigt, riktigt bra ställe åtminstone under tenniscirkusen. 
När klockan snart var 03 och de skulle stänga var det dags att dela ut H13 till fulla människor för sista gången. Kvällen innan hade jag släppt hår, långhårig som man är men håret är lika slitet som en själv ett par dagar innan semestern och tredje festkvällen på raken. 
En tjej sa till mig då på kväll nummer två på Pepés ”fan du ser ju riktigt sliten ut, inte fan borde en sån som du göra reklam för en recovery produkt, dålig reklam liksom”
Nu på sista kvällen/natten kom hon förbi igen. Nu hade jag uppsatt hår och hatt och helt andra kläder. Fan sa hon igen ” killen som delade ut H13 igår borde fan inte ha stått där, han såg ju helt sliten ut, skitdålig reklam för produkten mm” och hon malde på och jag bara log, hon kände inte igen mig. 
Måste säga att många kom till mig och sa att de hade provat dagen innan men det var för sött och äckligt och folk på plats som testade spottade ut och svor. ”Då gillar ni tyvärr inte honung” sa jag. Absolut gillade de honung men fan inte den syntetiska sirap vi stoppat i påsen. Kul att veta att det som finns i H13 är den bästa och godaste småländska skogshonungen som går att få tag på.
Som tur var kom många många fler och tyckte att produkten var otroligt god.

Det hela slutade otroligt bra, Laroy-chef Fredrik Strebel på Pepés Bodega, kom förbi med flickvän på slutet. Han var berusad och hade en ledig dag från jobbet och festade på hans egen klubb. Han sa till Alejandra ” du måste berätta för min flickvän vad ni delar ut men först ska jag berätta sa han. "Det här har hållit mig pigg hela veckan och funkar verkligen”. Alejandra och jag tackade för att vi hade fått vara där och dela ut och föreslog att han kunde bli personligt sponsrad i hans jobb på Stureplan där han är chef under de andra månaderna på året. Om vi kunde göra så så var det fantastiskt tyckte han. Vi ska skicka produkter.    
                                          Fredrik Strebel och hans tjej samtalar med Alejandra


Under utdelningen fick jag hjälp av en volontär som lånade min hatt och min låda med H13 och delade ut flitigt (se bild), tack för hjälpen! 
                                                  Min volontär med min hatt och produkt


Vakter och annan personal kom fram och ville ha produkten på slutet och många fick såklart.
Nästa målgrupp för produktutdelning i höst blir förmodligen folk som tränar.
/Tobias

 
                                                       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar