måndag 20 december 2010

3000 gratisprover och Hederspris

Det blev lite mycket att stå och prata med folk i 3 hela dagar i sträck om vår forskning och produkten H13 som nu blivit till mha forskningen. Det var dock jättekul och många nyfikna och imponerade lyssnare.
 
H13 var alltså gratis att prova på under Sofiero slotts stora trädgårdsfest den gångna helgen. Det var här jag trodde att jag som förstaårsbiodlare skulle ha en chans att hävda mig bland 38 andra som lämnade in sin honung för att tävla i denna skånska mästerskap. Det var två kvinnliga kockar som avgjorde Gourmetprisets vinnare för bästa smak samt 5-6 hederspris. Alejandra var uppsatt på vår mörka flytande sommarhonung och jag på vår ljusa försommarhonung. Två bidrag kunde ju ge ökad vinstchans och hon vann hederspris för den mörkare honungen, helt klart jättekul men ärligt talat så gillade jag vår ljusa sort bäst.
 
Folk kände igen oss från radio, tidningar och tv och många tyckte att vi gör ett bra jobb vilket värmer jättemycket. En del hörde av sig och sa att deras halsont bara försvann vilket en hel del inklusive mig själv har märkt efter att ha ätit H13, skitkul och tack för respons. Det ska bli enormt kul att utreda detta i vår forskning.

/Tobias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar